mandag 20. juli 2009

Mandagstema Ferie

Ferie for meg er tur til Sverige, av og til med en tripp innom Finnland. Første stopp er alltid i Saltdal. Mat og drikke må man jo ha. Artig når man kan spise ilag med naboene.
Så stopper man alltid i Arjeplog. Der har de ei nydelig rosa kirke. Jeg har alltid likt lavooer.

Denne plogen står ved veien til Beiarn. Her er midt barnebarn som bor i sør Sverige.
Var å hentet han i Luleå. Han kom med fly fra Gøteborg.

Du treffer garantert på rein i sverige.Og skyene er så typisk sommerskyer.


I Arjeplog var det kaffe og mat i gjen. Så deilig å sitte ute
og spise og se på fontena i vannet og den pinke kirka.



Synes svenskene har det så koselig rundt sine stuger. Kunne godt tenkt meg til og bodd i Sverige. Har faktisk svensk person.nr.



Men den virkelige ferien for meg er å ha skolefrie barnebarn ilag med meg.
Glade og full av liv og røre.




Her er vi og titter på midnattsola. ( Se lenger ned på siden)

To av mine fjortis barnebarn.



Å få dra på tur i min datter og sv.sønns båt er vel og ferie. Kan man ha det bedre?





11 kommentarer:

JULIEK sa...

Så heldig dere har vært med været på turen : )

Jeanette Jess1 sa...

ser ut som du er god til å feriere ;o) og Sverige er vel ett land vi alle er innom nesten hver ferie ;o)

Fortsatt god sommer !!!

Petunia sa...

Koselige feriebilder du har tatt og skille mellom en fin og e dårlig ferie, kan ofte være været.

Anonym sa...

Kan helt sikkert ikke ha det mye bedre, nei - og samvær med barnebarna er helt sikkert det beste av alt:o)

Rimkogeren sa...

Skønne feriebilleder - herlig sight-seeing - Tak

Lene sa...

Herlige bilder :)

Orlaug sa...

Å, so koselege feriebilder du viser....nydelege plassar.
Likte kjempegodt den plogen......fint alt saman.
Kos deg vidare!!

linsky sa...

Så mange fine bilder!
Og unger. :)

Vestlandsjenta! sa...

Sverige er jo et kjekt sted å feriere det da! Flotte bilder!

Anonym sa...

Haha.. kjenner meg igjen på noen av bildene.. Mon tro om ikke det er en by som begynner på A og slutter på rjeplog?
Der har vi vært utallige ganger, sommer og vinter!
Jo, svenskene vet og pynte opp!

Brit. (lille meg) sa...

Flotte bilder og flott sammensetning!
Jeg er sikker på det har vært en flott tur.