mandag 15. juni 2009

Mandagstema Barndomsminner.

Ja, hvem har vel ikke hatt et engle bilde over senga. Jeg har iallfall hatt slike bilder over senga mi. Min barndom var jo ikke slik som den skulle og derfor var det trygt for meg å se på disse bildene om englene som beskytter en hvor en er. Det gir meg trygge minner med slike bilder, derfor hadde jeg slike til mine barn og no barnebarn.



Jeg har en engel som følger meg.
Jeg har en engel som følger meg hver dag.
Om jeg sitter eller står,
Om jeg springer eller går,
jeg har en engel som følger meg.

Refr.:
:/: Jeg er trygg både dag og natt :/:
En engel går ved min side,
og jeg er trygg både dag og natt.

2. Jeg har en engel som verner meg.
Jeg har en engel som verner meg hver natt.
Om jeg sover trygt og godt,
eller om jeg våkner brått,
jeg har en engel som verner meg.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det er noe beroligende over englebilder - de var nok til god hjelp for ei lita jente. Et fint innlegg fra deg. Ha ei fin uke!

Skribenten sa...

Et minde der vækker minder, men som også virker lidt vemodigt. Dejligt eksempel på temaet i denne uge.

Hilsen
Henriette :-)

Unknown sa...

Fine englebilder. Jeg hadde/har også engler hengende over sengen min. Jeg valgte å skrive om et dårlig barndomsminne, men bildet er så beskrivende at jeg bare måtte skrive om dette.

Ha en fin uke!

Brit. (lille meg) sa...

Flott svar på oppgaven!
Englene er der, det står at de er sendt ut til tjeneste for deres skyld som skal arve frelse.
Fine bilder!
Ha ei god uke!:-)

Evami sa...

Når man ikke hadde det bar osm liten så måtte det være godt å ha noe trygt og kjent å forholde seg til:) skjønner at du har villet ha slike englebilder til dine kjære også:) Et personlig innlegg fra deg,takk for at du delte:)

Petunia sa...

Vakre bilder og gode minner. En fin ting å gi videre til de neste generasjoner:)

linsky sa...

Engler er så vakre. :)

Turid sa...

Jaaaa..jeg hadde også slikt englebilde!
De var nok til god trøst for deg!

Vibeke sa...

Flot Tolkning:
Mkh. Vibeke

Nikoline sa...

Gamle englebilder er vakre. Eg hadde ikkje eit over senga,men eg hadde laga masse hol med spikar over senga mi og påsto hardnakka at det var Jesus som hadde laga merka då han gjekk der om natta og passa på meg...
Søskenbarnet mitt hadde englebilde over senga,det var to barn ved eit stup,men har aldri sett att akkurat DET motivet seinare.
Flott bidrag du hadde til temaet:0)

Anna Lisa sa...

Fine bilder.
Eg har også slike bilder i mine barndomsminner. mormor og morfar hadde alltid eit som lgna på desse hengande over senga si.
Det ga meg tryggheit.
Håpa du har det bra og det er sommarvær der du er.
Ha en fin dag
Klem

Rimkogeren sa...

Også jeg har mødt englebillederne og har fra et tidligt tidspunkt ikke brudt mig om dem.
De virkede forkerte sammenholdt med virkelighedens verden.

Men superfint at de kunne give dig tryghed!

Malys krok sa...

Så utrolig koselig innlegg dette var! De englebildene var så fine, finnes noen like her i huset og. Bra du hadde et slikt da du var barn. Ha det godt. Klem fra Margit.

Beate sa...

Fint innlegg. Jeg også har hatt slike englebilder over senga :)