søndag 5. april 2009

Palmesøndag....

I dag har jeg vært på Gudstjeneste i Halsa frikirke. Det er jeg som har hatt ansvaret for hele opplegget. Jeg har brukt søndagsskole ungene. De har vært så utrolig flinke. De har lest tekster og bønner og ledet. Jeg har skrevet talen slik at vi har gått igjennom tiden fra palmesøndag og til og med 1 påskedag.Gjorde det slik siden det ikke skal være noe i denne kirka i påsken. Og siden dette var fam. Gudstj.
Etter nyttår startet de opp med nytt kor. Soul Children. De er en 20 stk. men noen var dratt på påske ferie. De var knall go...


Jeg dro litt tidlig i dag og laget til graven med Getsemane hagen. Papir blomstene har mellom gruppa laget sist vi hadde søndagsskole. Alle ungene kom fram og sang på Golgata sto der et kors. Etterpå tok ungene disse blomstene i hendene og vi sang: dine hender er fulle av blomster. Så når vi sang Halleluja gikk ungene rundt og gav blomstene til folket. Det syntes de var veldig sterkt.

Her har jeg tent lysene.






Korset med kransen på...




Det ble en kjempe fin Gudstj. som alle satte pris på.




4 kommentarer:

Orlaug sa...

Å, so fint du har laga til.....detta er nok ei gudstjeneste alle vil hugse....
Ha ei god påske!

Brit. (lille meg) sa...

Så flink du er, Besta! Skikkelig flott laget til!

Nunne sa...

Ja, jeg tviler ikke på at dette var sterkt....Du kan det med illustrasjoner!
Og at Soul Children var flinke har jeg forstått...
Vi kjem just inn døra fra atter en dag der ute, rundt samme bålpanna ... lukter røyk av oss begge.... Nattklem...

Turid sa...

Det høres ut som en fin gudstjeneste! Dere har vært flinke!