tirsdag 7. oktober 2008

Litt forskjellig på en vanlig tirsdag.

Det hele startet med da jeg skulle kjøre et barnebarn hjem før jeg skulle ha babysang. Han hadde skrudd ned setet i bilen så han lå flat da jeg skulle kjøre. Jeg sa han måtte skru det opp igjen for han kunne ikke ligge slik. Jo, besta e må for e er sjuk...Hmm, hva feiler deg da? sa jeg. Jo, e skal fø en baby sa han så lurt. Da måtte e ta handa mi og trykk den rundt på kroppen og spurte hvor er den?. Han flira så godt. Dere skulle kunne hørt latteren hans, den er så trillende god, man må bare bli glad når man hører slikt. Veldig likt sin mamma. ( min svigerdatter)

Etter babysangen var det bare å begynne å lage til fiskekake røra og steike. Fisken (hysa) rev jeg i går kveld. Et fryktelig arbeid. 20 kg.med fisk som ble til 9,5 kg ferdig reven.



Her er resultatet.. det ble godt over 200 fiskekaker.
Så deilig bare å gå i fryseren og hente.Mye mer mat i hjemmelaget enn kjøpings.


DEILIG !!!

6 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Ååå, Besta!Her skulle jeg vært og smakt hjemmelagde fiskekaker!
Det er noe av det beste som fins!
Du er heldig som har så mye godt.
Og den historien til barnebarnet var herlig! Hvor tar de det fra?
Koselig innlegg.

Nunne sa...

MAT og MAT og atter MAT!
Du må alltid friste meg når jeg er SUUUUUULTEN...
nattaklem fra meg.... magen skriker ......

Sonja sa...

Tusen takk for nok en award.

Ser ut til å være en riktig skøyer, barnebarnet ditt. Det er bare utrolig hvor mye rart ungene tenker på og sier. Herlig historie.

Orlaug sa...

Nam nam...heimelaga fiskekaker, det er snadder, det...heldig du som hadde so stor fisk å lage av.
Men litt av ein jobb...

Steinbokkjen ;o) sa...

Hei du vidunderlege du! Åååå men du gjer meg GLAAAAA! Tusen tusen takk for awarden! den går rett tbake t deg - kikk innom bloggen min, så er det ein anna award t deg og. Ha ein suuuuuuuuper duper dag!

Mormor sa...

Åå de fiskekaken så gode ut de. Historien om barnebarnet lo jeg godt av. Men jeg kjenner litt på hvor mange sånne hverdagshistorier jeg går glipp av fordi barnebarna bor så langt unna.