tirsdag 2. september 2008

Striking er gøy

I vinter fikk Nunne meg til å strikke slike lommetøfler.
Jeg strikket og gav bort til alle barnebarna og mammaene.
Men de var så lett å strikke så det var vanskelig og slutte.
Så jeg fant ut at disse kunne jeg gi til jule messa.


Disse har jeg ikke sydd sammen enda..fysj skam me.



Så en dag fikk jeg en mail ifa ho med mønster på Bosnia tøfler,
og jeg ble selvfølgelig hekta på de. De er og snar å strikk


En familie fra Stranda som var på ferie her oppe kjøpte flere par.
Men jeg glemte selvfølgelig å ta bilder av de.


































Så må jo barnebarna få lester til jul.












































Disse er bursdags gave til min sønn som er fisker og hadde bursdag i august.
Min svigersønn som hadde bursdag den 1 sept. fikk også et par.






Dette er en ny sort igjen. Ja, ja, må jo prøve me på alt.




Skal komme med nye bilder når disse er ferdig























11 kommentarer:

Anonym sa...

Å kjære vene kor flenk du e!!! Mamma ha fått me tell å strekk kopptue..men det e så langt blitt bare tre av dem...Nei du e flink du Edith! det skal du ha!!

Brit. (lille meg) sa...

Å, besta! Du er så flink! Tror du det går an å bestille et par bosniatøfler? Jeg synes de er så flotte. Jeg tror ikke at jeg greier å få til disse, så jeg kan gjerne bestille fra deg... Hvis du selger da? Du må ta så mye at du har for garnet, arbeidet og portoen....
I dag regner det her, men jeg skal gå en turmarsj i kveld. Det er veldig artig. Legger ut bilder sent i kveld eller i morgen.
Ha en fin dag!:)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Å så flink du er!! Her var det stort utvalg i flotte sokker!! Gjett om barnebarna dine kan gle seg?!! De er heldige altså!!

Orlaug sa...

So masse fint du har strikka...
Bosniatøflar...veit du kvifor dei heiter det? dei skulle eg gjerne prøvt meg på...

Anna Lisa sa...

Oj så flink du er å strikke!!
Dei små søte babyskoa var jo heilt nydelige.
Ønska deg en fin kveld.
Klem

Unknown sa...

Eg er så heldig å ha ei Besta som har stikka Bosniatøfler til alle sammen. Dvs fire barn, tre svigerbarn, sju barnebarn, tre svigerbarnebarn og tre oldebestabarn. Dei er berre SÅ fine, og utruleg gode å ha på:)

Nunne sa...

Du kunne godt lære med den siste teknikken :))

Men, du er altså så flink. Når du snur deg rundt så gjør du ting så FORT!!! Jeg trenger ei hel evighet på ting. Kan det være fordi dine barnebarn er eldre enn mine??? NOe må jeg jo finne på som unnskyldning... :)))))

God natt og strikk fort!

Nunne sa...

E FRYS SÅ PÅ FØØØØTEN!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Ser at du har hatt strikkeånda på besøk.Flott ting du har trylla fram.Likte godt i bosnistøflene
di kunne jeg tenke meg å fått oppskrift på.
Ha ei kreativ helg og kommende uke.
Høsthilsen og klem fra Ella

eie sa...

Å'du besta,her var det mye fint.
Har du strikket hele sommeren???
De røde du holder på med blir sikkert som de lilla?Har du oppskrift på dem?De som du ga bort i Aug,og Sept,skulle det vært morro og fått mønster på også.Har du det?Nå spør hun som er så dum,hvordan blir fastheten når du har stjernemønster i vrangborden?De lange røde skulle det vært morro og prøve også,om du vil gi bort oppskriften.Hadde oppskrift på babby sokkene, men de har kommet bort for meg.Så var det Bosnia tøflene da.Dette ble mye strikking,men når du legger ut så mye fint så.Håper alt er bra med deg.Jeg har ikke blogget så mye i sommer det har vært noe hele tiden.
Skal slenge meg litt nedpå nå,. har ikke så bra dag i dag jeg.Men om 1 times tid er jeg nok på fotan igjen.Ha det godt så lenge.
En riktig god klem fra meg!!!

elle-melle sa...

Hei, fikk bare så lyst til å hilse på. Jeg er helt ny på blogging, så det står ikke så mye i min blogg ennå. Jeg er også bestemor, til to,snart tre. Elsker å strikke. Du hadde laget mange fine sokker.
Hilsen Marit